Gyakran mondom azt, hogy a szakdolozati téma valójában ott hever minden szakdolgozatíró előtt, csak van aki észreveszi, és van aki akkor sem, ha épp kiböki a szemét. Írtam már arról is, hogy a pontos "irányba álláshoz" célszerű az adott témában kicsit tájékozódni, aminek legegyszerűbb módja, ha a neten böngészünk. Érdemes feliratkozni több olyan blogra is, ami témájában arról szól, amiről mi is szeretnénk a szakdolgozatunkat írni.

Most egy olyan példát mutatnék be amiről még valamikor áprilisban szereztem tudomást. Viszonylagos rendszerességgel ránézek Barazsy Ákos blogjára, ami valójában a BaraComp informatikai cég honlapjának "kiegészítője". (Itt a kiegészítő szó azért került idézőjelek közé, mert véleményem szerint Ákos nagyon jól szerkeszti a blogot és az egy ideje már szinte a honlap fölé nőtt. Persze vélhetően ez is tudatos dolog. A blogbejegyzéseket folyamatosan beindexelik a keresők és így egyre több kulcsszóra található meg maga a honlap is.) Nos, a BaraComp április elsején egy nagy dobásra készült: szeretett volna egy olyan 1 napos marketingkampánnyal előrukkolni, ami "mellbevágja" a terméke iránt érdeklődőket. (Itt a terméka külön honlappal rendelkező Roadrecord útnyilvántartó program.)

Ákos úgy gondolta sokkolja a hírlevelére feliratkozott 2077 potenciális ügyfelét:

Holnap április elseje, a bolondok napja. Ennek alkalmából egy olyan 1 napos marketingakcióval készültem, amivel azokat céloztam meg, akik már érdeklődtek útnyilvántartó megoldásunk iránt, de még nem vásároltak! Lehet, hogy Te is kapsz majd a kampányból? 

Ez a lista most 2077 tagot számlál, és mivel olyanok is kapnak belőle akik már rég "selejtes" értékesítési fázisban vannak, ezért előre borítékolhatom, hogy mindenki jól fog szórakozni, aki ide április 1.-én ellátogat!

Olyan kampánylevelet írtam, ami egy olyan brutális marketingeszközt tartalmaz, amit még soha nem próbáltam ki, nem láttam működni, csak hallottam róla, hogy valaki tervezett ilyet…

Olyan kampánylevelet írtam, amitől még nekem is borsózott a hátam, kizárt dolog, hogy legyen olyan ember aki a levél tárgya alapján ne olvasná el a levelet, és biztos lehetsz benne, hogy fogok kapni itt hideget-meleget! Boritékolom, hogy lesz itt keményen anyázda és lesznek akik jókat fognak nevetni rajta!

Ákos még a pontos ütemtervet is előre közzétette honlapján:

A menet a következő:

1. Ma éjszaka (hétfő) kiküldöm a kampányleveleket
2. Ezzel párhuzamosan ide is felrakom pdf formátumban, hogy lásd, mi ment ki (meghökkentő lesz)
3. Kedd reggeltől fognak jönni a visszajelzések, én folyamatosan frissíteni fogom ezt a bejegyzést velük (megrendelések száma, anyázások vágatlanul, dicséretek vágatlanul, stb)
4. Értékesítési csapatom telefonnal rá fog segíteni a dologra a nagyobb hatékonyság érdekében
5. Együtt izgulhattok velem a kampány sikeréért, egyesek irigykedhetnek, mások pedig kárörvendezhetnek
6. Ha jól megy a dolog, akkor lehet, hogy feldobok még valami extra nyereményt (javaslatokat folyamatosan várok a kommentbe)
7. Nap végén nyilvánossá teszem az eladások értékét, darabszámát, hatékonyságot - mindent amit szeretnél!
8. Levonhatod a következményeket és Te is csinálhatsz hasonló kampányt (vagy ezért nem)

 

 Aztán április elsején (Bolondok napján) kiment a hírlevél, ai így kezdődött:

Ákos pedig a rá jellemző precizítással ország-világ elé tárta a visszajelzéseket, szépen időrendi sorrendben. A blogon szépen végig lehet követni egy egyedi online kampányt, egészen a visszajelzésekig, sőt az értékesítési eredmények sem titkosak!

Ezt végignézve, elolvasva biztos van akiben felmerül a kérdés: oké, ez mind szép és jó, de hogyan lesz nekem ebből szakdolgozatom?! Nos, ehhez 2 utat követhetsz:

1. Megkeresed a kampány szervezőjét (Barazsy Ákos) és egy rövid, de velős emailben gratulálsz neki a kampányához, majd közlöd vele, hogy szeretnéd a szakdolgozatodat az online marketingről, azon belül is a BaraComp-ról, a fent ismertetett kampányról, annak utóéletéről írni és ehhez kapcsolódóan egy rövid interjút szeretnél készíteni vele. (Amennyiben lehetséges személyesen, de, ha ez nem menne a kérdéseidet célszerű emailben is elküldeni.) Ezzel már is volna egy céged amiről írhatsz, volna egy nagyon ütős témád is hozzá (mit érhet el egy kkv az egyeditől erősen eltérő kampánnyal a magyar piacon?) és az interjúval, a kampány ismertetésével már meg is volna a primerkutatásod is!;)

2. Nem keresed meg Ákost, ha nem a honlapon fent lévő ifókra alapozod a szakdolgozatodat. Esetleg egy "kitalált" interjú is beleférhetne még "Ákossal". A kéréseid ugyanazok lennének, de Te magad válaszolnál rájuk úgy, hogy megpróbálod magad beleélni az interjú alany helyzetébe. Igen kis esély van arra, hogy a konzulens vagy a bíráló kiszúrja a dolgot. (Sőt, szinte a nullával egyenlő.)

Egyszóval a téma tényleg előtted hever, pusztán le kell hajolnod érte és megírnod!;)

A bejegyzés trackback címe:

https://szakdolgozat-tema.blog.hu/api/trackback/id/tr47622798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.