vagy
X település 2011. évi turisztikai marketingterve

A témaválasztásnál sokan (sajnos még mindig) inkább az elméleti fejtegetés felé fordulnak és kevésbé mernek a gyakorlatban is felhasználható szakdolgozatot írni. Kár, hiszen egy jól megírt, használható szakdolgozat beugró lehet az első munkahelyre.

Én ilyen beugrónak tartok egy meghatározott településnek, vendéglátóegységnek, szálláshelynek, vagy ha mersz nagyot álmodni, akkor turisztikai régiónak, vagy az országnak kidolgozott 3 éves marketingstratégiát vagy 1 éves marketingtervet.

Vigyázat! Fontos, hogy a gyakorlatban felhasználható marketingstratégiát vagy marketingtervet írj, tehát ha „megveszik” az ötleted, akkor az (lehetőleg változtatás nélkül) megvalósítható legyen. Kérj be valós árajánlatokat nyomdáktól, ha kiadványt akarsz szerkeszteni, vagy rendezvényszervezői ajánlatot, ha egy koncertet. Az árajánlatkérés mehet „élesben”, az adott szolgáltatóval nem kell közölnöd, hogy az infókérés „csak” egy szakdolgozathoz kell.

A dolgozatod fontos részét fogja képezni a stratégia megvalósítását biztosító pénzügyi terv, ezért a meglévő keretek mellett térképezd fel az aktuális (!) nemzetközi, országos vagy helyi pályázatokat, illetve szponzorként bevonható cégeket, intézményeket is. A pénzügyi terved jelenlegi, valós árakat tartalmazzon, az utolsó fillérig.

Kiindulásnak az itthon.hu weboldalt ajánlom, ahonnan ingyen letölthető (többek között) a 2010-2012-es éveket felölelő nemzeti turisztikai marketingstratégia és a 2010. évi marketingterv (angol és magyar nyelveken), valamint a regionális marketingigazgatóságok és külképviseletek 2010. évi marketingtervei. A weblapon talált kidolgozott stratégiákat és terveket természetesen nem másolandó feladatnak, hanem ötletgyárnak és vonalvezetőnek kell tekinteni. Jó alap, amin elindulhatsz.

Miután kitaláltad melyik konkrét városnak, régiónak… fogsz marketingstratégiát készíteni, keresd meg a helyi szerveket. Az első körben legyen pár tartalék ötleted, mert ha az első helyen nem kapod meg azt a támogatás, amire szükséged lesz a dolgozat megírásához (főleg információgyűjtés szempontból), akkor felejtsd el gyorsan és keresd fel a másodikat.

A felhasznált szakirodalom kérdéskörét beszéld meg a konzulenseddel, ugyanis iskolától függően, a konkrét marketingstratégiához, -tervhez nem kérnek olyan bő jegyzéket, éppen a gyakorlatorientáltsága miatt. Ha mégis ragaszkodnak a szakmai felvezetéshez, akkor azokat a polcodon lévő marketingkönyvekből össze tudod szedni.

Igaz ez nem egy szobában ülve és könyvek fölött görnyedve megírható szakdolgozat, de saját tapasztalatból tudom, hogy megéri a sok utánajárást.

Egy utolsó gondolat:
Ha településmarketinget választasz feltétlenül elemezd az éppen most futó Pécs 2010 – EKF projektet.

Melinda

A bejegyzés trackback címe:

https://szakdolgozat-tema.blog.hu/api/trackback/id/tr961936767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.