Nézd el nekem, hogy "A téma előtted hever" rovatban elsősorban olyan szakdolgozati témákat fogok felvetni, amelyeknek a marketinghez kötődnek, de ez az a terület, amelyre eddig a legtöbb szakdolgozatot írtam, így itt megy igazán a témák "észrevétele".

Nos, akkor essünk is neki.
Első lépésként én azt javasolnám neked, hogy a hazai marketingszakértők honlapjait keresd fel, olvasd át az ingyenes anyagaikat (ezek egy része csak az email címed megadása után érhető el, de szerintem ez nem probléma) és próbáld a blogbejegyzéseiket is kissé "visszaolvasni".
Rengeteg olyan infóhoz juthatsz így hozzá, amit könyvekben nem vagy ha igen, csak kevésbé érthető tálalásban érhetsz el.
Akkor jöjjön is pár olyan oldal amit nem kellene kihagynod:

MarketingCommando.hu
Wolf Gábor neve a hazai KKV (Kis és KözépVállalkozások) között szinte fogalom. A többség Istenként tiszteli, ötleteit rengetegen alkalmazzák, másolják. (...és majmolják:()
Az ingyenes cikkeket mindenképpen érdemes végig olvasni, de az igazán "fejbevágó" infók a blogban találhatók.
Ez a No.1, tilos kihagyni!

 

Marketingmegoldasok.hu
Schlingloff Sándor, online marketing tanácsadó oldala tömény értékesítés. Azért érdemes pár videóját végignézni és pár fontos elemet kijegyzetelni belőle. Itt nincsenek ingyenes írott anyagok, helyettük ingyenes videók találhatóak az oldalon. De azok töménytelen mennyiségben!

 

Internet-marketing.hu
A Csepregi Balázs által szerkesztett oldal kimondottan az online marketingre koncentrál. A holnapon keresztül ingyenes cikkeket lehet elérni és itt is érdemes kissé visszaolvasni a blogbejegyzéseket.

 

Primodesign.hu
Ha már KKv és online marketing, akkor érdemes Gál Kristóf blogjára is ránézni. Főleg, ha az online hirdetések kapcsán is érdeklődsz!

 

Optimalizalas.info
Amennyiben a keresőoptimalizálás témát is érinteni szeretnéd a szakdolgozatodban, célszerű Longhand blogját is felkeresned. Szines, érdekes blogbejegyzések, amelyekből Te is könnyen témát meríthetsz.

 

Maria.blog.hu
A Marketing Szabóság oldalán szintén szines bejegyzéseket olvashatsz, melyeket marketing témáknál jól hasznosíthatsz, amennyiben el szeretnél kissé térni a tankönyvízű példáktól. (Nekem Mária bejegyzései kissé olyanok, mint az éretlen egres; fanyar és savanyú, de ettől még ötletbörzeként jól használható az oldal.)

Nos, első leckeként úgy vélem ennyi elég is lesz. Előbb ismerkedj meg azokkal az online oldalakkal melyek a szakodhoz közelálló témákat dolgozzák fel.
Ne feledd, könyvekben csak több éves gondolatokat olvashatsz!
Ma már az internet jelenti új gondolatok elsődleges forrását, tehát ha olyan szakdolgozatot szeretnél írni amelyet nem csak írni, de olvasni is öröm, akkor nem tehetsz mást, mint, hogy online forrásokat is felhasználsz!

A bejegyzés trackback címe:

https://szakdolgozat-tema.blog.hu/api/trackback/id/tr48521546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

slamx 2008.06.17. 17:06:08

Bravó!
Annyira nem ismerem a blog.hu rendszerét, hogy egy klikkeléssel sikerült István bejegyzését törölnöm...:((((
De ezt írta:

Slamx!

Kezdetnek nem rossz, figyelni foglak! ;)

Ennél azonban több kell, egy szakdolit bárki! Képes összedobni, összeollózni, merőben új dolgokat írni, összefüggéseket találni nem könnyű főleg marketing relációban. Hisz a mi már kiinnoválható azt kiinnoválták amerikában

Adaptálni, na ez az, amiben van potenciál, és erre szakember igény is van. Szóval, ha egy szakdolgozattal nem csak a klasszikus formai és tartalmi követelményeknek akarsz megfelelni, hanem hasznossági szempontokat is figyelembe veszel, máris többet tettél, mint az átlag. Arról már nem is beszélve ha mindezt egy felépíthető koncepció mentén eszed, amit akár megvalósíthatsz.

István,
diakmunka2008.extra.hu

slamx 2008.06.18. 16:55:29

Akkor jöjjön Istvánnak a válasz:
Ma már - szerintem- egyre nehezebb újat alkotni egy szakdolgozat kapcsán, de legalább annyival nehezebb egy ollózott munkát "rásózni" egy jobb sulira.
Egyrészt kevesen merik megjátszani a dolgot, mert a szakdolgozati szemináriumokon bár szakdolgozatot írni nem tanítják meg a diákokat, azt viszont mindenütt elmondják a "...van egy program ami ellenőrzi a..." kezdetű fikciót. (Természetesen itt a SZTAKI KOPI nevű programjára gondolnak.)
A hallgatók harmada alapból nem akarna összeollózni egy szakdolgozatot, de az ilyen riogatás után a maradék 2/3 jó része is elbizonytalanodik.

De én a bejegyzésemben nem is másolásról vagy szolgai utánzásról írtam. Szerintem nagyon sok hallgató könnyedén meg tudná írni önállóan is a szakdolgozatát, ha a konzulense kissé segítőkészebb lenne. Ha leülne vele és már a témaválasztás kapcsán közösen ötletelgetnének. De az ilyen nagyon ritka, szinte fikció számba megy.
Ezért is próbálok ebben a blogban rámutatni arra, hogy a szakdolgozati téma valójában ott hever mindenki előtt csak észre kellene venni.
...és talán ez a nehéz. Átállítani az agyunkat arra, hogy egy apró hírben vagy blogbejegyzésben, akár egy sztoriban is meglássuk a témát.
Ennek pedig első lépése talán az, hogy ha szakdolgozatírás előtt álló a szakterületéhez szervesen kapcsolódó híreket, cikkeket olvas. Erre pedig tökéletes terep az internet.;)
süti beállítások módosítása